Nbike Academy

Tak blisko.

A było tak blisko, a zarazem daleko. Tak można ująć start naszej reprezentacji IV I V klas na Mistrzostwach Szkółek kolarskich w woj. Kujawsko-Pomorskim. Trasa prowadząca po uliczkach Łasina, to nie mtb ale wytrzymałość oraz doświadczenie trzeba mieć. A tego z pewnością zabrakło naszym młodym kolarzom. 

Bydgoszcz zdobyta

Udany debiut na Metropolia Maraton MTB, 3 miejsce w drużynie oraz 1 miejsce Norberta Łysiaka M4, 3 miejsce Piotra Jurczaka M2 i 5 miejsce Przemka Wiśniewskiego, jechał z nami również Dawid Lewandowski. 

O MNIE

Norbert Łysiak

Odkąd pamiętam jeżdżę na rowerze, profesjonalnie od początku lat 90- tych. Czerpanie radości z pokonywania kolejnych kilometrów oraz możliwość pokonywania swoich ograniczeń pozwala mi dostarczać wiele niezapomnianych chwil w naszym zabieganym świecie. Podczas swojej kariery sportowej poznałem, wielu ciekawych ludzi z branży rowerowej, co pozwoliło mi, na ukształtowanie własnego warsztatu pracy i zdobycie wiedzy, którą umiem przekazywać.

Sama wiedza nie wystarczy, trzeba ją jeszcze stosować... Chęci nie wystarcza, trzeba działać.

Bruce Lee

AKTUALNOŚCI

28.06.2016
XC to Lubimy!
14.05.2016
IV Rodzinny Rajd Rowerowy 2016
17.04.2016
Trening z mistrzem
06.04.2016
Nasze ROUBAIX
05.04.2016
Pierwszy start w XC
11.01.2016
Nowa odsłona
11.12.2015
Nowe maszyny
16.10.2015
Nasze treningi
07.10.2015
Otwarte Mistrzostwa Gminy Osielsko w kolarstwie górskim
20.07.2015
Mistrzostwa Bydgoszczy na szosie
16.06.2015
Mam dość
12.06.2014
Może się uda?
NOWOŚĆ
28.06.2016
XC to Lubimy!

Wielkopolskie zawody i to najlepszym wydaniu i My. Wyszliśmy z tego ze świetnym rezultatami. 

NOWOŚĆ
14.05.2016
IV Rodzinny Rajd Rowerowy 2016

V Rodzinny Rajd Rowerowy już za nami ponad 210 osób, by poprzez aktywne uczestnictwo dać dobry przykład dzieciom i młodzieży.

NOWOŚĆ
17.04.2016
Trening z mistrzem

Było super! Tak można ująć trening  z Piotrem Smokiem Stalmierskim. 

NOWOŚĆ
06.04.2016
Nasze ROUBAIX

Klasyka zaliczona i to na 5+. Bo tak można ująć Kujawie XC.

NOWOŚĆ
05.04.2016
Pierwszy start w XC

Pierwsze starty za niami. Wiedzieliśmy, że będzie ciężko, ale, że aż tak.  

NOWOŚĆ
11.01.2016
Nowa odsłona

Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku, życzy team N-Bike Academy! 

 

NOWOŚĆ
11.12.2015
Nowe maszyny

10 grudnia 2015 roku oficjalnie otrzymaliśmy sprzęt rowerowy od PZKOL-u oraz Ministerstwa Sportu.Należy zaznaczyć, iż w tym projekcji miał znaczącą rolę Urząd Marszałkowski naszego województwa.  Nowe rowery oraz stroje i kaski pozwolą nam promować naszą pasję i gminę oraz rywalizować z innymi  w województwie Kujawsko - Pomorskim.  

NOWOŚĆ
16.10.2015
Nasze treningi

Zapraszam chłopców i dziewczynki z klas III-VI SP na regularne treningi. W poniedziałki spotykamy się w SP Niemcz o godzinie 15.30-16.30 oraz w każdą sobotę 10.00-11.30 w terenie( na rowerze) zbiórka na parkingu przy SP Niemcz. 

NOWOŚĆ
07.10.2015
Otwarte Mistrzostwa Gminy Osielsko w kolarstwie górskim

Jest nadzieja w młodzieży, tak można ująć pierwsze Mistrzostwa Gminy Osielsko w kolarstwie górskim. Nie chodzi wcale o wyniki sportowe, ale o frekwencje. 

NOWOŚĆ
20.07.2015
Mistrzostwa Bydgoszczy na szosie

Wyścigi szosowe? Czemu nie. To najlepsze przygotowanie jakie można sobie zaaplikować w lipcu. Piękna pogoda i silna ekipa i gotowe, Mistrzostwa Bydgoszczy. 

NOWOŚĆ
16.06.2015
Mam dość

Tak sobie mówiłem za każdym razem, gdy serwisowałem kolejne rowery i walczyłem z poszukiwaniem narzędzi rowerowych w skrzynce narzędziowej.

NOWOŚĆ
12.06.2014
Może się uda?

Walczymy o uporządkowanie sytuacji ścieżek rowerowych w naszej gminie.

PORADY

Trek SuperFly 9.7

Trek SuperFly 9.7

Dzisiaj, spróbuje nie zanudzać na temat sprzętu z którego korzystam. Ale zanim to nastąpi to powiem jak doszło do tego, że wsiadłem na konkretnie ten model Treka 9.7. Jak wiemy rowerów na rynku Polskim mamy wiele, ale żadna inna firma nie zrobiła tego co Trek. A chodzi o obniżenie cen  rowerów carbonowych( patrz superfly) o 20 % w stosunku do ubiegłego roku. Model westchnień wielu zapalonych kolarzy za taka cenę ? Oczywiście zanim przekonałem się do 29 era dokonałem testu w terenie. Dzięki uprzejmości firmy Krysport wyruszyłem na testy w Myślęcinku na moja traskę testową. Znałem doskonale każdy metr i czasy przejazdów na poszczególnych odcinkach. I co? Jechało mi się bardzo dziwnie, a to za sprawą niezwykłej stabilności prowadzenia roweru i uczucia swobody w pozycji siedzącej jak i stojącej( za sprawa krótkiego mostka). Koła roweru jak gdyby przyklejone do poszczególnych singieltraków. Odcinki z korzeniami nawet nie poczułem i w końcu krótki podjazd. I zdziwienie, rower niczym kozica wskoczył na szczyt i szybko się zbierał na kolejnych zakrętach, pomimo wyższej wagi od mojego poprzedniego roweru. Czułem, iż siłę którą wciskam w ramiona mechanizmu korbowego przenosi się w prędkość jazdy. Dojechałem do końca okrążenia i szok. 20 sekund szybciej niż dotychczasowy rekord. Uśmiech nie schodził mi z twarzy przez całą przejażdżkę. Obejrzałem fabryczna maszynę i już wiedziałem,  że ma potencjał który udowodniłem na kolejnych zawodach. Tutaj oczywiście przyszła mi z pomocą mała modyfikacja kół( lżejsze), zmiany opon, oraz siedzenia. Mostek musiałem również zmienić, ponieważ mam długi tułów i ręce. Od tamtej pory rekordy poprawiałem 4 razy, by w końcu poprawić ją ostatecznie o 2,5 minuty! To jest wynik:))

Jak przygotować się do sezonu?

Jak przygotować się do sezonu?

Podstawą osiągania wyników sportowych i rozwoju sportowego zawodnika jest racjonalnie prowadzony trening. Każda jednostka, każdy mikrocykl czy makrocykl są przemyślane i następują po sobie w logicznej kolejności… Sukces osiągnie się wtedy jeśli obciążenia jakim poddawany jest zawodnik będą optymalnie do niego dopasowane, konsekwentnie realizowane oraz monitorowane.
W przygotowaniu do sezonu należy brać pod uwagę prace nad słabymi stronami naszego ciała i organizmu.    Każdy trener i zawodnik  może, a nawet powinien opracowywać zadania treningowe czy ćwiczenia, których realizowanie będzie prowadziło do osiągnięcia zamierzonego celu.

  1. Planujemy CELE sezonu. Cel powinien być jasny i mierzalny. Np. określ imprezę docelową na której chcesz poprawić czas, miejsce itp. Zakładaj plan min i max. po którym będziesz z siebie zadowolony i dumny. Ale przede wszystkim otrzymasz nową energie( motywację) na resztę sezonu.
  2.  
Jak zaplanować roczny plan treningowy, by nie przedobrzyć?

Jak zaplanować roczny plan treningowy, by nie przedobrzyć?

W przygotowaniu do sezonu należy brać pod uwagę prace nad słabymi stronami naszego ciała i organizmu.    Każdy trener i zawodnik  może, a nawet powinien opracowywać zadania treningowe czy ćwiczenia, których realizowanie będzie prowadziło do osiągnięcia zamierzonego celu.

Planujemy CELE sezonu. Cel powinien być jasny i mierzalny. Np. określ imprezę docelową na której chcesz poprawić czas, miejsce itp. Zakładaj plan min i max. po którym będziesz z siebie zadowolony i dumny. Ale przede wszystkim otrzymasz nową energie( motywację) na resztę sezonu.
Ustal cele treningowe. Cele takie powinny się odnosić do tych cechach które należy poprawić. Tzn, jeśli w wyścigu do którego się przygotowujesz wymagane są jakieś cechy które przyczynia się do osiągnięcia sukcesu to już masz jedną składową. Takich celów może być więcej, dlatego należy ustalić hierarchię ich realizacji. Często cele mogą być powiązane  lub się eliminować. Ale do tego jeszcze wrócimy.
Wszystko co napisałeś powyżej powinieneś zamknąć w czasie. Ustal okresy w których będziesz weryfikował założone cele. Np. sprawdziany terenowe, zawody niższej rangi i wyższej. Dieta i żywienie itp.
Jeśli jest to możliwe, przeanalizuj dotychczasowy dzienniczek treningowy pod kątem objętości( czas poświęcony na trening, intensywności, i czasie rozpoczęcia treningu do nowego sezonu). Ile treningu poświęciłeś w terenie, a ile na szosie? Ile treningu uzupełniającego: biegi, tr. Funkcjonalny, siłowy, basen, techniczny itp. Jak to zrobisz możesz dodać do poprzedniego treningu 10%-15 % objętości oraz rozpisać, kiedy kładłeś największy nacisk na jaką cechę.
Następnie weź kalendarz startowy i ustal wyścig główny oraz o niższym priorytecie. Odpowiedz sobie na pytanie czy sezon dzielisz na dwa szczyty, czy może jedziesz na jeden. Następnie od głównego wyścigu (tydzień) odejmujesz  od 19-24 tygodni pracy np.

Przygotowanie 3-8 tyg. - Adaptacja do wysiłku jaki będziesz podejmował.
Podstawa 9-12 tyg. – Praca nad wytrzymałością, siłą  oraz elementy szybkości na rowerze. Poprawa elementów gibkości i wytrzymałości górnej części ciała.
Rozbudowa 6-9 tyg. – Rozwijanie kondycji ukierunkowanej na określony wyścig – XC lub maraton.
Szczyt 1-2 tyg. – redukcja obciążeń tapering na przemiennie ze startami.
Wyścigi 1-3  tyg.
Okres przejściowy- 1-4 tyg. Aktywny wypoczynek, odpoczynek od roweru i stresu startowego. Coś dla siebie.
Rozbudowa – 2-4 tyg. Powrót do treningu i z elementami które będą występowały w Twojej dalszej części sezonu.
Wyścigi 4-8 tyg.
Okres przejściowy - 4 tyg. Odnowa biologiczna*  

Następnie wyznacz liczbę godzin na trening w tygodniu, miesiącu i roku z uwzględnieniem okresów i zadań które wyznaczyłeś w poszczególnych etapach treningowych. 

Życie biegnie zbyt szybko by pozostawić je przypadkowi. Dlatego warto pobawić się w planowanie. 

Osobiście, uważam iż system 3 tyg. pracy + 1 kompensacji w okresach przygotowawczych oraz rozbudowy jest sprawdzonym sposobem na budowę formy do sezonu. Ale o tym w następnych publikacjach. 

 

Klub N-BikeAcademy powstał z pasji do sportu, a przede wszystkim kolarstwa. Pierwszy klub kolarski w gminie Osielsko . XC0, XCM, szosa, triathlon.

 

E. Orzeszkowej 27 Niemcz, Polska
Ulica, Miasto, Polska.
Tel.: 52 000 00 00
Kom.: +48 694 846 646
nbikeacademy@gmail.com 

KONTAKT

PARTNERZY

 

  •  
  •  
  •