Nbike Academy

Mistrzostwa Polski 2018

Postanowiliśmy opisać dwa piękne dni w Głogowie. 
14-15 września 2018 r. reprezentacja KS N-Bike Academy wzięła udział w Mistrzostwach Szkółek Kolarskich w Głogowie. Na imprezie tej rangi poziom zawodników jest zawsze na bardzo wysokim poziomie. 

Metropolia Maraton MTB 2018

Piękne zakończenie sezonu, tak można podsumować udział w  X Metropolia Maraton MTB.  30 września 2018 roku zdominowaliśmy kategorie młodzieżowe a i w starszych co nieco zdobyliśmy. 

O NAS

Norbert Łysiak

N-BikeAcademy to inicjatywa której zadaniem jest zaktywizowanie dzieci i młodzieży do aktywności fizycznej w sferze sportu kolarskiego. Obecnie kolarstwo to wszechstronny i harmonijne oddziaływanie na organizm człowieka.  Nauka poprzez ruch pozwala na stworzenie pełnowartościowego zawodnika. „Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem...” M.Pantani.

Celem powołania N-BikeAcademy jest również stworzenie grupy osób które chcą pracować nad swoimi możliwościami w zespole i z pomocą osób wiedzących jak to dokonać. Bo, My wiemy!

AKTUALNOŚCI

20.09.2022
IV Rajd Rowerowy w Niemczu
08.06.2022
Rodzinnie z N-Bike Academy
03.06.2022
Rodzinny klub Sportowy z N- Bike Academy
22.04.2022
Rowerem przez Powiat Bydgoski – najciekawsze trasy rowerowe
27.10.2021
Klub Młodzieżowy z N Bike Academy
20.10.2021
Jesienny Rajd Rowerowy w Niemczu
01.07.2021
KLUB 2021
09.06.2021
Otwarte Mistrzostwa Gminy Osielsko w kolarstwie górskim
16.09.2020
Rajd Rowerowy w Niemczu 2020
27.08.2019
Rajd Rowerowy
12.04.2019
Dołącz do nas!
11.07.2018
Obóz letni w Tleniu 2018
26.02.2018
Obóz zimowy w Zwardoniu
11.10.2017
Piknik N-Bike
06.10.2017
Mistrzostwa Polski szkółek kolarskich
20.07.2017
Bydgoszcz Triathlon 2017
28.06.2016
XC to Lubimy!
14.05.2016
IV Rodzinny Rajd Rowerowy 2016
17.04.2016
Trening z mistrzem
06.04.2016
Nasze ROUBAIX
NOWOŚĆ
20.09.2022
IV Rajd Rowerowy w Niemczu
NOWOŚĆ
08.06.2022
Rodzinnie z N-Bike Academy

Zapraszamy mieszkańców Bydgoszczy na bezpłatne zajęcia dla rodziny do projektu pt. Rodzinnie z N Bike Academy . Spotkanie organizacyjne już 22 czerwca o 17.00 

NOWOŚĆ
03.06.2022
Rodzinny klub Sportowy z N- Bike Academy

Zaproaszamy na bezpłatne zajęcia mieszkańców Gminy Osielsko oraz Dobrcz spoktanie organizacyjne 14 czerwca 2022 w świetlicy wiejskiej w Niemczu o 18.00. 

 

NOWOŚĆ
22.04.2022
Rowerem przez Powiat Bydgoski – najciekawsze trasy rowerowe

Rowerem przez Powiat Bydgoski – najciekawsze trasy rowerowe

NOWOŚĆ
27.10.2021
Klub Młodzieżowy z N Bike Academy


[✨] Super wiadomość! Zaczynamy nowy projekt Klub Młodzieżowy z N-Bike Academy.
yes Spotkanie organizacyjne 28 października br.
yesWięcej informacji pod nr telefonu 694846646.
[yes Zostały ostatnie miejsca. 


 

NOWOŚĆ
20.10.2021
Jesienny Rajd Rowerowy w Niemczu

To już 24 października o godzinie 12.30 odbierz pakiet 

START  o 13.30 z ul. Hipicznej przy POLO  jedziemy 6 km w LPKIW w Myślęcinku i wracamy do Niemcza na ul. Cz. Miłosza przy Orliku festyn w ramach Jesiennego Rajdu Rowerowego w Niemczu 

ZAPISZ SIĘ

NOWOŚĆ
01.07.2021
KLUB 2021

MAMY TO:) Super wieści, otrzymaliśmy wspracie w ramach Klub 2021 dla sekcji kolarskiej i Tri:) 

NOWOŚĆ
09.06.2021
Otwarte Mistrzostwa Gminy Osielsko w kolarstwie górskim
NOWOŚĆ
16.09.2020
Rajd Rowerowy w Niemczu 2020

Zapisz się na II Rajd rowerowy w Niemczu 

27 września 2020 roku 

ZAPISZ SIĘ

NOWOŚĆ
27.08.2019
Rajd Rowerowy

 

Zapraszamy mieszkańców Niemcza i nie tylko na pierwszy Rajd Rowerowy! Zapisy elektroniczne pod adresem: 

ZAPISY UCZESTNIKÓW

MAPKA RAJDU

NOWOŚĆ
12.04.2019
Dołącz do nas!

Kto może z nami trenować?

Zapraszamy dzieci i młodych ludzi w wieku od 6 do 18 lat. Dziewczynki i chłopców.

Gdzie trenujemy?

Treningi N-Bike Academy  odbywają się w Niemczu i okolicach. Obecnie mamy 3 grupy zaawansowania

6-9 lat, 10-12 lat, 13 -16 lat . 

 

NOWOŚĆ
11.07.2018
Obóz letni w Tleniu 2018

Już kręcimy na obozie w Tleniu! Co prawda pogoda nam próbuje przeszkadzać, ale co tam na raty również można 30 km przyjechać w terenie! 

NOWOŚĆ
26.02.2018
Obóz zimowy w Zwardoniu

Zimowisko w Zwardoniu to nie tylko narty! rowery również z nami pojechały.A wyglądało to tak:) 

NOWOŚĆ
11.10.2017
Piknik N-Bike

W pierwszą sobotę października odbył się drugi  ​piknik N-Bike Academy w LPKiW w Myślęcinku przy Kujawsko-Pomorskim Centrum Ekologii, podczas którego prawie 60 członków i sympatyków Klubu,  przy ognisku z kiełbaskami oraz pysznych słodkościach wspominało miniony sezon kolarski.

NOWOŚĆ
06.10.2017
Mistrzostwa Polski szkółek kolarskich

Mistrzostwa szkółek MTB w Kwidzynie i 240 chętnych do zwycięstwa w poszczególnych kategoriach wiekowych. Nasze pierwsze mistrzostwa polski to ogromne przeżycie i emocje.

NOWOŚĆ
20.07.2017
Bydgoszcz Triathlon 2017

W dnia 8-9 lipca Bydgoszcz stała się stolicą Triathlonu czego dowodem było 3300 osób startujących na dwóch dystansach 1/8 i 1/4 oraz wielu widzów tej imprezy w tym oczywiście rodziny i najbliżsi startujących zawodników.

NOWOŚĆ
28.06.2016
XC to Lubimy!

Wielkopolskie zawody i to najlepszym wydaniu i My. Wyszliśmy z tego ze świetnym rezultatami. 

NOWOŚĆ
14.05.2016
IV Rodzinny Rajd Rowerowy 2016

V Rodzinny Rajd Rowerowy już za nami ponad 210 osób, by poprzez aktywne uczestnictwo dać dobry przykład dzieciom i młodzieży.

NOWOŚĆ
17.04.2016
Trening z mistrzem

Było super! Tak można ująć trening  z Piotrem Smokiem Stalmierskim. 

NOWOŚĆ
06.04.2016
Nasze ROUBAIX

Klasyka zaliczona i to na 5+. Bo tak można ująć Kujawie XC.

PORADY

Jak przygotować się do sezonu?

Jak przygotować się do sezonu?

Podstawą osiągania wyników sportowych i rozwoju sportowego zawodnika jest racjonalnie prowadzony trening. Każda jednostka, każdy mikrocykl czy makrocykl są przemyślane i następują po sobie w logicznej kolejności… Sukces osiągnie się wtedy jeśli obciążenia jakim poddawany jest zawodnik będą optymalnie do niego dopasowane, konsekwentnie realizowane oraz monitorowane.
W przygotowaniu do sezonu należy brać pod uwagę prace nad słabymi stronami naszego ciała i organizmu.    Każdy trener i zawodnik może, a nawet powinien opracowywać zadania treningowe czy ćwiczenia, których realizowanie będzie prowadziło do osiągnięcia zamierzonego celu.

  1. Planujemy CELE sezonu. Cel powinien być jasny i mierzalny. Np. określ imprezę docelową na której chcesz poprawić czas, miejsce itp. Zakładaj plan min i max. po którym będziesz z siebie zadowolony i dumny. Ale przede wszystkim otrzymasz nową energie( motywację) na resztę sezonu.
  2. Usiądź z kalendarzem( i rodziną ) i określ imprezy pomocnicze w osiągnieciu Celu. Każda z nich będzie miała inną hierarchię określ skalę np. 1-5, gdzie najważniejsza to 1 i powinna się pokrywać z podobną charakterystyką trasy jak Cel główny. 
  3. Określ ile czasu masz w tygodniu na planowany trening i czas który pozostał Ci po zajęciach zawodowych oraz rodzinnych pozwoli Ci na pracę nad celem. Pamiętaj o odpoczynku równie ważny jak praca.
  4. Zaplanuj testy terenowe( trasa zimowa oraz letnia) oraz laboratoryjny oraz badania morfologiczne. One będą odpowiedzą  na odpowiednie dopasowanie planu treningowego do Twojego organizmu! A może nie? 
  5. Stwórz listę słabych stron twojej dotychczasowej działalności kolarskiej( technika, siła, wytrzymałość, szybkość, dynamika itp).
  6. Dokonaj analizy rezerw sprzętowych( waga roweru i geometria) + waga ciała i sprawność. 
  7. Ponownie wracamy do Celu i odliczając w tył sprawdzamy,  ile tygodni mamy na przygotowanie. Jeśli czas jaki nam pozostał na przygotowanie to 16-20 tygodni do sezonu i więcej, to do pracy. Jest super.
Jak zaplanować roczny plan treningowy, by nie przedobrzyć?

Jak zaplanować roczny plan treningowy, by nie przedobrzyć?

W przygotowaniu do sezonu należy brać pod uwagę prace nad słabymi stronami naszego ciała i organizmu.    Każdy trener i zawodnik  może, a nawet powinien opracowywać zadania treningowe czy ćwiczenia, których realizowanie będzie prowadziło do osiągnięcia zamierzonego celu.

Planujemy CELE sezonu. Cel powinien być jasny i mierzalny. Np. określ imprezę docelową na której chcesz poprawić czas, miejsce itp. Zakładaj plan min i max. po którym będziesz z siebie zadowolony i dumny. Ale przede wszystkim otrzymasz nową energie( motywację) na resztę sezonu.
Ustal cele treningowe. Cele takie powinny się odnosić do tych cechach które należy poprawić. Tzn, jeśli w wyścigu do którego się przygotowujesz wymagane są jakieś cechy które przyczynia się do osiągnięcia sukcesu to już masz jedną składową. Takich celów może być więcej, dlatego należy ustalić hierarchię ich realizacji. Często cele mogą być powiązane  lub się eliminować. Ale do tego jeszcze wrócimy.
Wszystko co napisałeś powyżej powinieneś zamknąć w czasie. Ustal okresy w których będziesz weryfikował założone cele. Np. sprawdziany terenowe, zawody niższej rangi i wyższej. Dieta i żywienie itp.
Jeśli jest to możliwe, przeanalizuj dotychczasowy dzienniczek treningowy pod kątem objętości( czas poświęcony na trening, intensywności, i czasie rozpoczęcia treningu do nowego sezonu). Ile treningu poświęciłeś w terenie, a ile na szosie? Ile treningu uzupełniającego: biegi, tr. Funkcjonalny, siłowy, basen, techniczny itp. Jak to zrobisz możesz dodać do poprzedniego treningu 10%-15 % objętości oraz rozpisać, kiedy kładłeś największy nacisk na jaką cechę.
Następnie weź kalendarz startowy i ustal wyścig główny oraz o niższym priorytecie. Odpowiedz sobie na pytanie czy sezon dzielisz na dwa szczyty, czy może jedziesz na jeden. Następnie od głównego wyścigu (tydzień) odejmujesz  od 19-24 tygodni pracy np.

Przygotowanie 3-8 tyg. - Adaptacja do wysiłku jaki będziesz podejmował.
Podstawa 9-12 tyg. – Praca nad wytrzymałością, siłą  oraz elementy szybkości na rowerze. Poprawa elementów gibkości i wytrzymałości górnej części ciała.
Rozbudowa 6-9 tyg. – Rozwijanie kondycji ukierunkowanej na określony wyścig – XC lub maraton.
Szczyt 1-2 tyg. – redukcja obciążeń tapering na przemiennie ze startami.
Wyścigi 1-3  tyg.
Okres przejściowy- 1-4 tyg. Aktywny wypoczynek, odpoczynek od roweru i stresu startowego. Coś dla siebie.
Rozbudowa – 2-4 tyg. Powrót do treningu i z elementami które będą występowały w Twojej dalszej części sezonu.
Wyścigi 4-8 tyg.
Okres przejściowy - 4 tyg. Odnowa biologiczna*  

Następnie wyznacz liczbę godzin na trening w tygodniu, miesiącu i roku z uwzględnieniem okresów i zadań które wyznaczyłeś w poszczególnych etapach treningowych. 

Życie biegnie zbyt szybko by pozostawić je przypadkowi. Dlatego warto pobawić się w planowanie. 

Osobiście, uważam iż system 3 tyg. pracy + 1 kompensacji w okresach przygotowawczych oraz rozbudowy jest sprawdzonym sposobem na budowę formy do sezonu. Ale o tym w następnych publikacjach. 

 

Klub N-BikeAcademy powstał z pasji do sportu, a przede wszystkim kolarstwa. Pierwszy klub kolarski w gminie Osielsko . XC0, XCM, szosa, triathlon.

 

E. Orzeszkowej 27 Niemcz, Polska
Ulica, Miasto, Polska.
Tel.: 52 000 00 00
Kom.: +48 694 846 646

nbikeacademy@gmail.com 

 

 

KONTAKT

PARTNERZY

  •