Nbike Academy

Bydgoszcz zdobyta

Udany debiut na Metropolia Maraton MTB, 3 miejsce w drużynie oraz 1 miejsce Norberta Łysiaka M4, 3 miejsce Piotra Jurczaka M2 i 5 miejsce Przemka Wiśniewskiego, jechał z nami również Dawid Lewandowski. 

Nasze test

Czym by był nasz wysiłek gdyby nie sprawdzone części rowerowe na których można polegać ? W tym pod rozdziale chciałem przybliżyć Wam asortyment rowerowy który jest sprawdzony w ogniu walki sportowej.

Rozpocznę od ostatnich wyścigów z cyklu MTB SERIES GARMIN  w których spodziewając się ciężkich warunków atmosferycznych, postanowiłem zmienić okładziny hamulcowe, które otrzymaliśmy od naszego partnera sportowego jakim jest Centrum Rowerowe.pl. Wspomniane okładziny to XT metaliczne Alfine. Po założeniu ich, wiedziałem, że należy je dotrzeć i tak uczyniłem. Zrobiłem krótką traskę w pobliskim lasku, gdzie spodziewać się można wielu przeszkód i trudnych warunków terenowych. Na początku lekko piszczały, jednak to normalne, już  po chwili hałas ustąpił i mogłem spokojnie się cieszyć bardzo skutecznymi i błyskawicznymi  reakcjami moich hamulców. Potwierdzeniem tego było ostatni wyścig w Rumi, gdzie w błocie i deszczu skończyłem wyścig na 3 miejscu w mega mocnej stawce. Polecam

 

 

 

 

 

 

 

Jak kończe wyścig często rower  wygląd, a raczej nie wygląda, ponieważ jest obklejony świeżym błotem wtedy stosuję  środek do mycia roweru Bike Wash FINISH LINE. Rewelacyjnie zmywa błoto jednocześnie pozostawiając warstwę ochronną na kolejny trening w terenie. Sprawdzone i polecam.
 
Jak mam już umyty rowerek to nie zapominam o naniesieniu odpowiedniego smaru ja stosuję sam oraz w klubie tylko Olej Cross Country FINISH LINE. Świetnie znosi wszelkie ciężkie warunki atmosferyczne. Nanoszę go nie tylko na napęd, ale również do pedałów spd, co zapobiega zaklejaniu przez błoto wszelkich otworów. Dzięki temu płynność jazdy  jest zachowana i sprzyja osiąganiu dobrym wynikom.
Polecam w zakupy w Centrum Rowerowym.pl.

AKTUALNOŚCI

PORADY

Trek SuperFly 9.7

Trek SuperFly 9.7

Dzisiaj, spróbuje nie zanudzać na temat sprzętu z którego korzystam. Ale zanim to nastąpi to powiem jak doszło do tego, że wsiadłem na konkretnie ten model Treka 9.7. Jak wiemy rowerów na rynku Polskim mamy wiele, ale żadna inna firma nie zrobiła tego co Trek. A chodzi o obniżenie cen  rowerów carbonowych( patrz superfly) o 20 % w stosunku do ubiegłego roku. Model westchnień wielu zapalonych kolarzy za taka cenę ? Oczywiście zanim przekonałem się do 29 era dokonałem testu w terenie. Dzięki uprzejmości firmy Krysport wyruszyłem na testy w Myślęcinku na moja traskę testową. Znałem doskonale każdy metr i czasy przejazdów na poszczególnych odcinkach. I co? Jechało mi się bardzo dziwnie, a to za sprawą niezwykłej stabilności prowadzenia roweru i uczucia swobody w pozycji siedzącej jak i stojącej( za sprawa krótkiego mostka). Koła roweru jak gdyby przyklejone do poszczególnych singieltraków. Odcinki z korzeniami nawet nie poczułem i w końcu krótki podjazd. I zdziwienie, rower niczym kozica wskoczył na szczyt i szybko się zbierał na kolejnych zakrętach, pomimo wyższej wagi od mojego poprzedniego roweru. Czułem, iż siłę którą wciskam w ramiona mechanizmu korbowego przenosi się w prędkość jazdy. Dojechałem do końca okrążenia i szok. 20 sekund szybciej niż dotychczasowy rekord. Uśmiech nie schodził mi z twarzy przez całą przejażdżkę. Obejrzałem fabryczna maszynę i już wiedziałem,  że ma potencjał który udowodniłem na kolejnych zawodach. Tutaj oczywiście przyszła mi z pomocą mała modyfikacja kół( lżejsze), zmiany opon, oraz siedzenia. Mostek musiałem również zmienić, ponieważ mam długi tułów i ręce. Od tamtej pory rekordy poprawiałem 4 razy, by w końcu poprawić ją ostatecznie o 2,5 minuty! To jest wynik:))

Jak przygotować się do sezonu?

Jak przygotować się do sezonu?

Podstawą osiągania wyników sportowych i rozwoju sportowego zawodnika jest racjonalnie prowadzony trening. Każda jednostka, każdy mikrocykl czy makrocykl są przemyślane i następują po sobie w logicznej kolejności… Sukces osiągnie się wtedy jeśli obciążenia jakim poddawany jest zawodnik będą optymalnie do niego dopasowane, konsekwentnie realizowane oraz monitorowane.
W przygotowaniu do sezonu należy brać pod uwagę prace nad słabymi stronami naszego ciała i organizmu.    Każdy trener i zawodnik może, a nawet powinien opracowywać zadania treningowe czy ćwiczenia, których realizowanie będzie prowadziło do osiągnięcia zamierzonego celu.

  1. Planujemy CELE sezonu. Cel powinien być jasny i mierzalny. Np. określ imprezę docelową na której chcesz poprawić czas, miejsce itp. Zakładaj plan min i max. po którym będziesz z siebie zadowolony i dumny. Ale przede wszystkim otrzymasz nową energie( motywację) na resztę sezonu.
  2. Usiądź z kalendarzem( i rodziną ) i określ imprezy pomocnicze w osiągnieciu Celu. Każda z nich będzie miała inną hierarchię określ skalę np. 1-5, gdzie najważniejsza to 1 i powinna się pokrywać z podobną charakterystyką trasy jak Cel główny. 
  3. Określ ile czasu masz w tygodniu na planowany trening i czas który pozostał Ci po zajęciach zawodowych oraz rodzinnych pozwoli Ci na pracę nad celem. Pamiętaj o odpoczynku równie ważny jak praca.
  4. Zaplanuj testy terenowe( trasa zimowa oraz letnia) oraz laboratoryjny oraz badania morfologiczne. One będą odpowiedzą  na odpowiednie dopasowanie planu treningowego do Twojego organizmu! A może nie? 
  5. Stwórz listę słabych stron twojej dotychczasowej działalności kolarskiej( technika, siła, wytrzymałość, szybkość, dynamika itp).
  6. Dokonaj analizy rezerw sprzętowych( waga roweru i geometria) + waga ciała i sprawność. 
  7. Ponownie wracamy do Celu i odliczając w tył sprawdzamy,  ile tygodni mamy na przygotowanie. Jeśli czas jaki nam pozostał na przygotowanie to 16-20 tygodni do sezonu i więcej, to do pracy. Jest super.
Jak zaplanować roczny plan treningowy, by nie przedobrzyć?

Jak zaplanować roczny plan treningowy, by nie przedobrzyć?

W przygotowaniu do sezonu należy brać pod uwagę prace nad słabymi stronami naszego ciała i organizmu.    Każdy trener i zawodnik  może, a nawet powinien opracowywać zadania treningowe czy ćwiczenia, których realizowanie będzie prowadziło do osiągnięcia zamierzonego celu.

Planujemy CELE sezonu. Cel powinien być jasny i mierzalny. Np. określ imprezę docelową na której chcesz poprawić czas, miejsce itp. Zakładaj plan min i max. po którym będziesz z siebie zadowolony i dumny. Ale przede wszystkim otrzymasz nową energie( motywację) na resztę sezonu.
Ustal cele treningowe. Cele takie powinny się odnosić do tych cechach które należy poprawić. Tzn, jeśli w wyścigu do którego się przygotowujesz wymagane są jakieś cechy które przyczynia się do osiągnięcia sukcesu to już masz jedną składową. Takich celów może być więcej, dlatego należy ustalić hierarchię ich realizacji. Często cele mogą być powiązane  lub się eliminować. Ale do tego jeszcze wrócimy.
Wszystko co napisałeś powyżej powinieneś zamknąć w czasie. Ustal okresy w których będziesz weryfikował założone cele. Np. sprawdziany terenowe, zawody niższej rangi i wyższej. Dieta i żywienie itp.
Jeśli jest to możliwe, przeanalizuj dotychczasowy dzienniczek treningowy pod kątem objętości( czas poświęcony na trening, intensywności, i czasie rozpoczęcia treningu do nowego sezonu). Ile treningu poświęciłeś w terenie, a ile na szosie? Ile treningu uzupełniającego: biegi, tr. Funkcjonalny, siłowy, basen, techniczny itp. Jak to zrobisz możesz dodać do poprzedniego treningu 10%-15 % objętości oraz rozpisać, kiedy kładłeś największy nacisk na jaką cechę.
Następnie weź kalendarz startowy i ustal wyścig główny oraz o niższym priorytecie. Odpowiedz sobie na pytanie czy sezon dzielisz na dwa szczyty, czy może jedziesz na jeden. Następnie od głównego wyścigu (tydzień) odejmujesz  od 19-24 tygodni pracy np.

Przygotowanie 3-8 tyg. - Adaptacja do wysiłku jaki będziesz podejmował.
Podstawa 9-12 tyg. – Praca nad wytrzymałością, siłą  oraz elementy szybkości na rowerze. Poprawa elementów gibkości i wytrzymałości górnej części ciała.
Rozbudowa 6-9 tyg. – Rozwijanie kondycji ukierunkowanej na określony wyścig – XC lub maraton.
Szczyt 1-2 tyg. – redukcja obciążeń tapering na przemiennie ze startami.
Wyścigi 1-3  tyg.
Okres przejściowy- 1-4 tyg. Aktywny wypoczynek, odpoczynek od roweru i stresu startowego. Coś dla siebie.
Rozbudowa – 2-4 tyg. Powrót do treningu i z elementami które będą występowały w Twojej dalszej części sezonu.
Wyścigi 4-8 tyg.
Okres przejściowy - 4 tyg. Odnowa biologiczna*  

Następnie wyznacz liczbę godzin na trening w tygodniu, miesiącu i roku z uwzględnieniem okresów i zadań które wyznaczyłeś w poszczególnych etapach treningowych. 

Życie biegnie zbyt szybko by pozostawić je przypadkowi. Dlatego warto pobawić się w planowanie. 

Osobiście, uważam iż system 3 tyg. pracy + 1 kompensacji w okresach przygotowawczych oraz rozbudowy jest sprawdzonym sposobem na budowę formy do sezonu. Ale o tym w następnych publikacjach. 

 

Klub N-BikeAcademy powstał z pasji do sportu, a przede wszystkim kolarstwa. Pierwszy klub kolarski w gminie Osielsko . XC0, XCM, szosa, triathlon.

 

E. Orzeszkowej 27 Niemcz, Polska
Ulica, Miasto, Polska.
Tel.: 52 000 00 00
Kom.: +48 694 846 646
nbikeacademy@gmail.com 

KONTAKT

PARTNERZY

 

  •  
  •  
  •